De meest gekende verzekering voor het personeel is de wettelijk verplichte polis arbeidsongevallen.
Deze verzekering zorgt voor dekking in kader van ongevallen op de arbeidsplaats maar ook bij verplaatsingen in kader van woon-werkverkeer
U bent verplicht om deze polis af te sluiten voor de indiensttreding van personeel.
Indien u op datum van indiensttreding geen polis arbeidsongevallen heeft, riskeert u zware boetes.
De arbeidsongevallenverzekering kan naast de wettelijk verplichte dekking uitgebreid worden met optionele dekkingen.
U kan als werkgever uw personeelsleden bijkomend beschermen met een collectieve hospitalisatieverzekering. Voor de werkgever is dit vaak een beperkte kost. Een personeelslid die een verzekering voorziet op eigen persoonlijke naam zal normaal een hogere premie betalen (voor een gelijkaardige polis).
Wij begeleiden u bij de opmaak van een collectief contract en informeren u over uw wettelijke verplichtingen.
Uw werknemers belonen op langere termijn? Dit kan perfect met een groepsverzekering.
Hierbij kunnen werkgever (maar ook werknemers) een deel van het loon in een pensioencontract storten. Dit is fiscaal aantrekkelijk en bovendien zal iedereen moeten sparen om na pensionering een zeker niveau van koopkracht te behouden.
We gebruiken cookies om websiteverkeer te analyseren en de ervaring op je website te optimaliseren. Als je het gebruik van cookies accepteert, worden je gegevens gecombineerd met de gegevens van alle andere gebruikers.